Главная » Молитвы » Каноны Господу, Праздникам и др.

Канон Введению во храм Пресвятой Богородицы (второй)

Канон Введению во храм Пресвятой Богородицы (второй)


Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Память: 04 декабря (21 ноября ст. ст.) Глас 1.


Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Стеце́мся дне́сь, Богоро́дицу почита́юще пе́сньми, и торжеству́им духо́вный пра́здник: в хра́м бо Бо́гу да́р прино́сится.

Пе́сньми да воспои́м Богоро́дицы сла́вное предше́ствие: ко хра́му бо дне́сь, я́ко хра́м Бо́жий, прино́сится проро́чески да́р многоце́нный.

А́нна непоро́чная ра́довашеся, я́ко да́р многоце́нен Бо́гу принося́щи в хра́м ма́терски, Иоаки́м же с не́ю торжеству́ет све́тло.

Дави́д, пра́отец Тво́й, воспе́ Тя́ дре́вле, Де́во Богоневе́сто, Дще́рь глаго́ля Тя́ Царя́ Христа́, Его́же и, роди́вши, ма́терски Младе́нца дои́ла еси́.

Пло́тию триле́тствующи, Богоро́дица Го́споду прино́сится; Заха́рия же Сию́, свяще́нник Бо́жий, прие́м, ра́дуяся, в хра́м возложи́.

Де́вы, ликовству́йте, свещено́сицы, начни́те дне́сь, и ма́тери, воспо́йте Цари́це Ма́тери, приходя́щей в хра́м Царя́ Христа́.

Тро́ичен: Тро́ице Единосу́щная, О́тче, и Сло́ве, и Ду́ше Святы́й, Тя́ ве́рно сла́вим, я́ко Творца́ все́х, и Тебе́ вопие́м благоче́стно: спаси́ ны́, Бо́же.

Богоро́дичен: От ба́гра крове́й Твои́х, червлени́цею, Пречи́стая, оде́явся, проше́д, обнови́ Ца́рь и Бо́г ро́д ве́сь челове́ческий благоутро́бием Свои́м.

 

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Торжеству́им, празднолю́бцы, и сра́дуемся ду́хом во святе́м пра́зднице, учрежда́ющеся дне́сь, Дще́ре Царе́вы и Ма́тере Бо́га на́шего.

Иоаки́ме, ра́дуйся дне́сь, и весели́ся, А́нно, ду́хом, рожде́нную из ва́с Го́споду приводя́ще триле́тствующу, я́ко Ю́ницу Чи́сту Всенепоро́чную.

Бо́жие селе́ние во хра́м святы́й приво́дится, Богоро́дица Мариа́м, пло́тию триле́тствующая, и То́й свещесве́тят де́вы, предтеку́ще.

Бо́жия А́гница небла́зненная и голуби́ца нескве́рная, Боговмести́мая ски́ния, сла́вы освяще́ние, в ски́нии святе́й обита́ти избра́.

Триле́тствующая те́лом и многоле́тствующая ду́хом, ши́ршая небе́с и го́рних си́л превы́шшая, да восхва́лится пе́сньми Богоневе́стная.

Богоро́дицы пра́зднующе в невходи́мых предше́ствие, свещеиму́ще у́мно с весе́лием, дне́сь и мы́ с де́вами ко хра́му прибли́жимся.

Свяще́нницы Бо́жии, облецы́теся в пра́вду благода́тию и сря́щите све́тло, вхо́ды подаю́ще Дще́ри Царя́ и Бо́га во свята́я.

Тро́ичен: Све́т Оте́ц, Све́т Сы́н Его́, Све́т Ду́х Уте́шительный: я́ко от Со́лнца бо Еди́наго Тро́ицы, сия́юще, Боже́ственно озаря́ет и соблюда́ет ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Тя́ проро́цы пропове́даша киво́т, Чи́стая, святы́ни, кади́льницу злату́ю, и све́щник, и трапе́зу, и мы́, я́ко Боговмести́мую ски́нию, воспева́ем Тя́.

 

Седа́лен, гла́с 4.

Возопи́й, Дави́де, что́ се́й настоя́щий пра́здник, Ю́же воспе́л еси́ иногда́ в кни́зе псало́мстей, я́ко Дще́рь Богоотрокови́цу и Де́ву. Приведу́тся, рече́, Царю́ та́инственно де́вы во сле́д Ея́ и бли́жния Ея́. И ди́вен соде́лай и всеми́рен пра́здник зову́щим: Богоро́дица на́м предста́, спасе́ния хода́таица.

Сла́ва, и ны́не: Непоро́чная А́гница и нескве́рный черто́г, в до́м Бо́жий Богоро́дица Мариа́м с весе́лием вво́дится пресла́вно, Ю́же а́нгели Бо́жии дорино́сят ве́рно, и вси́ ве́рнии блажа́т при́сно и благода́рственно пою́т Е́й непреста́нно ве́лиим гла́сом: на́ша сла́ва и спасе́ние Ты́ еси́, Всенепоро́чная.

 

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том, позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени, пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Проро́че Иса́ие, прорцы́ на́м, Де́ва кто́ е́сть, иму́щая во чре́ве? Я́же из Иу́дина ко́рене прозя́бши и ро́ждшися из Дави́да царя́, се́мене свята́го пло́д благосла́вный.

Начина́йте, де́вы, и воспо́йте пе́сни, рука́ми держа́ще свещи́, Чи́стыя Богоро́дицы предше́ствие хва́ляще, ны́не гряду́щия во хра́м Бо́жий, ку́пно с на́ми пра́зднующи.

Иоаки́ме и А́нно, весели́теся ны́не, во хра́м приводя́ще Госпо́день Чи́стую Бо́га Ма́терь Христа́ Всецаря́ бу́дущую, от ва́с же ро́ждшуюся, я́ко триле́тствующую Ю́ницу.

Свята́я святы́х су́щи, Чи́стая, во хра́м святы́й возлюби́ла еси́ всели́тися и, со а́нгелы, Де́во, бесе́дующи, пребыва́еши, пресла́вне с небе́с хле́б прие́млющи, Пита́тельнице Жи́зни.

Ро́ждше па́че наде́жды Пречи́стую Де́ву, благочести́во обеща́хуся Бо́гу принести́ и исполня́ют, даю́ще я́ко же́ртву, рожде́нную от ни́х, Иоаки́м дне́сь и А́нна, в до́м Бо́жий.

Прозябе́ же́зл иногда́ Ааро́нов, прообразу́ющий, Чи́стая, Боже́ственное Рождество́, я́ко безсе́менно зачне́ши, и нетле́нна пребу́деши, и по рождестве́ де́вствующи яви́шися, Младе́нца пита́ющи все́х Бо́га.

Де́вы — Де́ву, и ма́тери — Ма́терь благоче́стно стецы́теся почти́ти с на́ми ро́ждшуюся я́ко непоро́чную же́ртву и рожде́нную Бо́гу плодоноси́мую, вси́ у́бо све́тло пра́зднуем.

Тро́ичен: Тро́ицу Ли́цы, Еди́ницу о́бразом, благоче́стно сла́вим Бо́га И́стинна, Его́же пою́т а́нгельская и арха́нгельская чинонача́лия я́ко тва́ри Влады́ку, и челове́цы ве́рно, покланя́ющеся при́сно.

Богоро́дичен: Моли́ непреста́нно, Пресвята́я Чи́стая, Его́же пло́тию родила́ еси́, Сы́на Твоего́ и Бо́га, от многообра́зных се́тей диа́волих и от вся́ких искуше́ний находя́щих вся́ изба́вити рабы́ Твоя́.

 

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́тлый на́м возсия́й Све́т Присносу́щный, у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х, Влады́ко Человеколю́бче, Христе́ Бо́же на́ш.

Да светлоно́сим, правосла́внии вси́, стека́ющеся и сла́вяще Богома́терь, я́ко Го́споду дне́сь приво́дится я́ко же́ртва благоприя́тна.

Да веселя́тся пра́отцы дне́сь, Влады́чице, и да ра́дуется ро́ждшая Тя́ со отце́м Твои́м, я́ко пло́д и́х Го́споду прино́сится.

Многоимени́тую и сла́внейшую Непоро́чную Ю́ницу, я́ко пло́тию ро́ждшую Боже́ственнаго Тельца́, вси́ воспои́м, ве́рно пра́зднующе.

Уневе́щения напису́ются Боже́ственная зна́мения па́че ума́ рождества́ Твоего́, Чи́стая Де́во, дне́сь Ду́хом Святы́м в дому́ Бо́жии.

Да отве́рзутся преддве́рия сла́вы Бо́га на́шего и да прие́млют Неискусобра́чную Бо́жию Ма́терь, я́коже триле́тствующую Нескве́рную Ю́ницу.

Многочестну́ю и присе́нную го́ру воспои́м — Присноде́ву, Бо́жию Ма́терь бы́вшу: Та́ бо облиста́ све́т в конце́х.

Тро́ичен: Пренача́льное и Присносу́щное Еди́но Божество́ славосло́вяще, поклони́мся, Тре́ми Ли́цы естество́м неразде́льное и сла́вою равноче́стное.

Богоро́дичен: Приста́нище благоути́шное и необори́мую сте́ну стяжа́хом, моли́тву Твою́ во обстоя́ниих, Богороди́тельнице, всегда́ избавля́еми бе́д и скорбе́й.

 

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя́, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Пра́зднуим, ве́рнии, пра́здник духо́вный Ма́тере Бо́жия, воспева́юще благоче́стно: е́сть бо святе́йша небе́сных умо́в.

Пе́сньми духо́вными восхва́лим, ве́рнии, Ма́терь Све́та, я́ко дне́сь на́м яви́ся, предходя́щи в хра́м Бо́жий.

Нескве́рная А́гница и Чи́стая Голуби́ца преведе́ся обита́ти в до́м Бо́жий, я́ко Непоро́чная, пронарече́нная бы́ти Ма́ти Бо́жия.

В хра́м зако́нный вхо́ды соверша́ет Хра́м Бо́жий, небе́сная Ски́ния, из Нея́же на́м, су́щим во тме́, Све́т возсия́.

Младе́нствующи пло́тию и соверше́на душе́ю, святы́й Киво́т в до́м Бо́жий вхо́дит воспита́тися Боже́ственною благода́тию.

От вся́ких искуше́ний и бе́д душе́вных свободи́ ны́, притека́ющия к Тебе́, Всепе́тая, Твои́ми мольба́ми, Ма́ти Христа́ Бо́га.

Тро́ичен: Оте́ц, и Сы́н, и Ду́х пра́вый, Триипоста́сная Еди́нице и Нераздели́мая Тро́ице, поми́луй покланя́ющияся Боже́ственней Держа́ве Твое́й.

Богоро́дичен: Во чре́ве Твое́м вмеще́н Невмести́мый все́ми, Богома́ти, бы́в, из Тебе́ произы́де, Пречи́стая, сугу́б естество́м Бо́г и Челове́к.

 

Конда́к, гла́с 4.

Пречи́стый хра́м Спа́сов, многоце́нный черто́г и Де́ва, свяще́нное сокро́вище сла́вы Бо́жия, дне́сь вво́дится в до́м Госпо́день, благода́ть совводя́щи, Я́же в Ду́се Боже́ственном, Ю́же воспева́ют а́нгели Бо́жии: Сия́ е́сть селе́ние небе́сное.

И́кос:

Неизрече́нных Бо́жиих и Боже́ственных та́ин зря́ в Де́ве благода́ть явля́емую и исполня́емую я́вственно, ра́дуюся и о́браз разуме́ти недоуме́юся, стра́нный и неизрече́нный: ка́ко избра́нная, Чи́стая, еди́на яви́ся па́че всея́ тва́ри ви́димыя и разумева́емыя? Те́мже восхвали́ти хотя́ Сию́, ужаса́юся зело́ умо́м же и сло́вом, оба́че дерза́я, пропове́даю и велича́ю: Сия́ е́сть селе́ние небе́сное.

 

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Пе́щь, Спа́се, ороша́шеся, о́троцы же, лику́юще, поя́ху: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ликовству́им, празднолю́бцы, дне́сь, воспои́м Чи́стую Влады́чицу, Иоаки́ма и А́нну досто́йно чту́ще.

Проро́чествуй, Дави́де, глаго́ля Ду́хом: приведу́тся де́вы в сле́д Тебе́, приведу́тся Тебе́ во хра́м Цари́цы Ма́тери.

Ра́довахуся а́нгелов чи́ни, веселя́хуся пра́ведных ду́си, я́ко Бо́жия Ма́терь во свята́я приво́дится.

Прие́млющи пи́щу небе́сную, преспева́ше му́дростию и благода́тию, бы́вши Ма́ти по пло́ти Христа́ Бо́га.

И те́лом и ду́хом ра́довашеся, пребыва́ющи Мари́я Непоро́чная во хра́ме Бо́жии, я́коже сосу́д свяще́ннейший.

Введо́ша Тя́ во вну́треннейшее хра́ма целому́дреннии роди́телие Твои́, Пречи́стая, воспита́тися стра́нно в жили́ще Христа́ Бо́га.

Тро́ичен: Просла́вим Тро́ицу Неразде́льную, воспои́м Еди́но Божество́ со Отце́м Сло́во и Ду́ха Всесвята́го.

Богоро́дичен: Моли́, Его́же родила́ еси́, Го́спода, я́ко благоутро́бна естество́м су́ща, Богороди́тельнице, спасти́ ду́ши воспева́ющих Тя́.

 

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Его́же ужаса́ются а́нгели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Весели́тся дне́сь све́тло Иоаки́м, и А́нна непоро́чная Го́споду Бо́гу прино́сит же́ртву, да́нную е́й от обеща́ния — святу́ю Дще́рь.

Хва́лятся святи́и Дави́д и Иессе́й, и Иу́да чти́тся, из ко́рене бо и́х израсте́ пло́д — Де́ва Чи́стая, из Нея́же роди́ся Бо́г Преве́чный.

Мари́я Пречи́стая и одушевле́нная ски́ния приво́дится дне́сь в до́м Бо́жий, и прие́млет Сию́ Заха́рия рука́ми, я́ко освяще́нное сокро́вище Госпо́дне.

Я́ко две́рь спаси́тельную и го́ру мы́сленную, я́ко ле́ствицу одушевле́нную, почти́м, ве́рнии, вои́стинну Де́ву и Ма́терь Бо́жию, благослове́нную рука́ми иере́ев.

Проро́цы, апо́столи и му́ченицы Христо́вы, а́нгелов чи́ни, и вси́ земноро́днии, почти́м пе́сньми Де́ву Чи́стую, я́ко благослове́нную Ма́терь Высоча́йшаго.

В хра́м Тя́ принесо́ша, Всенепоро́чная Чи́стая, Боже́ственне ро́ждшии Тя́, я́ко же́ртву чи́сту, и стра́нно водворя́ешися в неходи́мых Бо́гу предугото́ватися в жили́ще Сло́ву.

Тро́ичен: Да пое́тся Трисвяты́й Оте́ц, и Сы́н, и Ду́х Святы́й, Неразде́льная Еди́ница, Еди́но Божество́, держа́щее дла́нию всю́ тва́рь во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Безнача́льное начина́ется Сло́во пло́тию, роди́вся, я́ко благоволи́, Бо́г же и Челове́к из Отрокови́цы Де́вы, возсозида́я ны́, пре́жде па́дшия, ра́ди кра́йняго благоутро́бия.

 

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже все́х Влады́ка, я́ко до́ждь с небесе́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́с ра́ди, бы́в Челове́к, Безнача́льный. Велича́ем вси́ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, приведе́нную во хра́м Госпо́день и благослове́нную рука́ми иере́евыми.

Из пра́ведных произы́де Иоаки́ма и А́нны обеща́ния пло́д — Богоотрокови́ца Мари́я и, я́ко кади́ло прия́тное, пло́тию младе́нствующи, приво́дится во святи́лище свято́е я́ко Свята́я во святы́х обита́ти.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, приведе́нную во хра́м Госпо́день и благослове́нную рука́ми иере́евыми.

Младе́нствующую естество́м и па́че естества́ я́вльшуюся Ма́терь Бо́жию восхва́лим пе́сньми: в хра́м бо зако́нный Го́споду дне́сь приво́дится в воню́ благово́ния, пра́ведных я́ко пло́д духо́вный.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, приведе́нную во хра́м Госпо́день и благослове́нную рука́ми иере́евыми.

Со а́нгелом, е́же — ра́дуйся, — Богоро́дице прили́чне возопии́м, ве́рнии, — ра́дуйся, вседо́брая Неве́сто; ра́дуйся, о́блаче све́тлый, из него́же на́м возсия́ Госпо́дь, во тме́ неве́дения седя́щим; ра́дуйся, все́х Наде́ждо.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, приведе́нную во хра́м Госпо́день и благослове́нную рука́ми иере́евыми.

Святы́х свята́я и Богома́ти Мари́е, моли́твами Твои́ми, Чи́стая, свободи́ ны́ от се́тей вра́жиих и вся́кия е́реси и ско́рби, ве́рно покланя́ющияся о́бразу свята́го Твоего́ зра́ка.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, приведе́нную во хра́м Госпо́день и благослове́нную рука́ми иере́евыми.

Пе́снь досто́йную Богоро́дице вся́ тва́рь со а́нгелом Гаврии́лом взыва́ет, вопию́ще: ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия Всенепоро́чная, Е́юже изба́вихомся пе́рвыя кля́твы, бы́вше нетле́ния о́бщницы.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, приведе́нную во хра́м Госпо́день и благослове́нную рука́ми иере́евыми.

Херуви́м пребо́льши, и серафи́м вы́шши, и ши́рши небе́с яви́лася еси́, Де́во, я́ко Невме́стнаго все́ми во утро́бе вмести́вши, Бо́га на́шего, и ро́ждши несказа́нно: Его́же моли́ приле́жно о на́с.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, Триипоста́снаго и Неразде́льнаго Божества́ Держа́ву.

Тро́ичен: Триипоста́сное естество́, и Неразде́льную сла́ву, и в Божестве́ Еди́ном пое́мую непреста́нно на небеси́ и на земли́ Тро́ицу Неразлу́чную просла́вим, с Сы́ном Отцу́ и Ду́ху покланя́ющеся благоче́стно.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, Честне́йшую и Сла́внейшую го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую, Богоро́дицу.

Богоро́дичен: Под Твое́ благоутро́бие прибега́ющия ве́рно и покланя́ющияся благоче́стно Сы́ну Твоему́, Де́во Богороди́тельнице, я́ко Бо́гу и Го́споду ми́ра, моли́ся от тли́ и бе́д изба́вити и вся́ческих искуше́ний.

 

Свети́лен.

Ю́же дре́вле предвозвести́ проро́ческое сосло́вие, ста́мну, и же́зл, и скрижа́ль, и несеко́мую го́ру, Мари́ю Богоотрокови́цу ве́рно да восхва́лим: дне́сь бо вво́дится во свята́я святы́х воспита́тися Го́споду.

Категория: Каноны Господу, Праздникам и др. | Добавил: nikola (01.02.2018)
Просмотров: 79 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]